Sterk egenkapital og sunn økonomi - BOB BBL

Sterk egenkapital og sunn økonomi


Sterk egenkapital og lav lånegjeld gir den nødvendige handlefriheten BOB trenger til å konkurrere om nytt tomteland i vårt nedslagsområde. Områder for boligutvikling i nære byområder kommer alltid med en høy pris - og det er viktig for BOB å kunne være med i kampen for å sikre dagens og fremtidige medlemmer attraktive boliger i attraktive bomiljø. For det er investeringer medlemmenes beste som til enhver tid skal være BOBs ledestjerne – noe vi hele tiden jobber for.

Med solid egenkapital og et særdeles sterkt merkenavn i ryggen, er BOB en ettertraktet samarbeidspartner på mange felt – både som boligutvikler og innovatør. Vår historie viser at BOB har gjennomføringskraft og er resultatorientert – våre vyer blir virkelighet, så enkelt er det.

BOB bygger ikke luftslott, men moderne, funksjonelle boliger for våre medlemmer – samtidig som vi ikke går av veien for å gi bygningskropper og utemiljø et visst strøk av finesse. Kall det gjerne BOBs signatur.

Selv om vi i BOB kan erkjenne at vi er gode på det vi holder på med, jobber vi hver dag med å forberede oss på kvalitet og leveranse. For BOB er ikke bedre enn det til enhver tid svakeste ledd. Derfor er det viktig å identifisere områder for forbedring – og gjennomføre aktuelle tiltak for måloppnåelse.

Et aktuelt bevis på slik satsing fra BOBs side, er deltagelsen i «Kunden først»-programmet. Nevnte prosjekt er i regi av det såkalte Storby-samarbeidet, med deltagende boligbyggelag fra hele landet. For i 2016 vil «Kunden først»-prosjektet ha stort fokus hos alle boligbyggelag i samarbeidet, og BOB vil være i førersetet i mange av de delprosjektene som skal rulles ut.

«Kunden først» er i hovedsak en digital innfallsvinkel på hvordan boligbyggelag møter medlemmer, kunder og samfunnet for øvrig. Prosjektet har flere formål – bl.a. utvikling av gode kontaktflater mellom boligbyggelaget og publikum. Eksempel her er nettbaserte løsninger og «apper» for håndholdte enheter. BOB har vært pilot ved lanseringen av en ny app for iOs- og Android-enheter.
Dette programmet gir brukeren anledning til eksempelvis å laste ned medlemskortet til sin mobiltelefon. Videre gir det oversikt over hvilke medlemstilbud som er aktuelle. I tillegg kan medlemmene få kontoopplysninger tilknyttet sin kortbruk i Boligbyggelagenes Medlemsfordeler.

Teknologiske løsninger er kanskje ikke alfa og omega for alle utfordringer BOB står overfor – men kombinert med dyktige og fremover-lente medarbeidere og et dynamisk styre, legges fundamentet for fremtidsrettet drift.

I et jubileumsår er BOB BBL en organisasjon som ser fremover, snarere enn bakover.

 

Terje W. Gilje

Adm.dir.

BOB BBL
Nygårdsgaten 13-15, Postboks 7280, 5020 Bergen – Orgnr: 948 383 268
Telefon: 55 54 74 00 – Fax: 55 54 74 73 – E-post: kundesenter@bob.no
Åpningstider: Kundesenter: Mandag-fredag kl. 09:00-15:00 - Resepsjon: Mandag-fredag kl. 08:00-16:00
Les mer om personvern og cookies

Webdesign og publiseringsløsning fra Argo Internett AS